top of page

התשובה לשאלה הנצחית "מהו מטבח ישראלי" ערב טעימות ישראלי -שף ערן גפן



המעלות יורדות אט אט, אפילו שלג ראשון כבר היה לנו, אבל כל זה לא מנע מכמעט 70 אנשים להתכנס לערב טעימות שף בוורן, רוד איילנד לפני כשבועיים.

ארגון Rhode Island-Israel Collaborative הפיקו את האירוע, בשיתוף עם Hope & Main (עליהם ארחיב בהמשך) במסגרת חודש קולינריה ישראלית. קדמו לאירוע זה סדנת בישול עם גיל חובב וערב יינות ישראליים שגם הם נחלו הצלחה גדולה, אך ללא ספק- ערב טעימות היה השיא שחתם את התוכנית הנהדרת. על המטעמים ניצח שף ערן גפן, שניהל מטבחים נחשבים בישראל, וכעת מנהל קייטרינג פרטי בבוסטון.

ערב הטעימות נערך ב Hope & Main, מאיץ (אינקובטור) השם לעצמו למטרה לעודד ולתמוך ביוזמות בתחום המזון. הם שיפצו מבנה בית ספר ישן והפכו אותו מקום שוקק חיים שתמך עד כה ב 177 (!) עסקים ויוזמות מקומיות.

ליסה ריולה, נשיאת ומקימת המאיץ, אמרה בדברי הפתיחה כי "בזמנים בהם ניתן לעשות כמעט הכל אונליין, עדיין אי אפשר לאכול באמצעות האינטרנט ולכן אוכל מחבר ומפגיש אנשים בצורה ייחודית". אבי נבל, נשיא Rhode Island-Israel Collaborative(RIIC) הסביר כי זו בדיוק הסיבה שבחר לערוך את אירוע הטעימות ב Hope & Main, מקום שמחבר אנשים דרך אוכל וקהילה בדיוק כשם שהארגון שהוא מוביל שם לעצמו למטרה לחבר את הקהילה ברוד איילנד לישראל.

שף ערן גפן הוסיף לדבריהם והסביר שהאוכל שהוא בישל למעשה מהווה זכרונות ואת התרבות עליה גדל בישראל, שלא מייצגת מטבח אחד, אלא ערב רב של רקעים ומעל הכל דגש על חומרי גלם איכותיים.

משני צידי האולם ניתן היה למצוא דוגמא לדבריו של ערן, כאשר בצד אחד הייתה מנת קוסקוס ודג חריף עשוי היטב, ייצוג למטבח המרוקאי, ובצד השני גולאש נימוח ומלא טעמים עמוקים המאפיין מטבחים אירופאיים. לצד אלה הוגשו מנות נוספות אופייניות לנוף הישראלי, כמעורב ירושלמי (נתחי עוף שונים מתובלים בתערובת מזרחית), מגוון ממולאים וכמובן, אין זה היה ערב טעימות ישראלי ללא… חומוס! שלא היה מבייש חומוס בעיר העתיקה בירושלים.

בין לבין הוצבו מספר שולחנות שנשאו עליהם כל טוב: סלט עלים מרענן עם בעיטה חמצמצה, מנת בורגול שלוותה בפיסות דג מלוח, קרפצ'יו סלק, חצילים קלויים, מרק גספצ'ו שהחליק נעים בגרון בערב קריר.

הסועדים יכלו לנגב את הצלחות עם חלות נהדרות מעשה ידיו של גיא חנוכה, קונדיטור בוגר האוניברסיטה Johnson & Wales. שף ערן גפן תכנן את הארוחה בקפידה, וכך, כדי לא להכביד על הסועדים, הרכיב מנת מלבי לקינוח שהייתה קלילה ותאמה בדיוק נהדר לשאר הארוחה. לאורך הערב נהננו ממגוון יינות ישראלים , יקב ברקן ויקב כרמל.

לא רק האוכל היה ישראלי, אלא גם המוזיקה! לאורך הערב הנעימו את אוזנינו צמד נגנים מוכשרים, אבי ויותם, בוגרי בית הספר למוזיקה "ברקלי". הם עשו עיבודי ג'אז נהדרים לקלאסיקות ישראליות והוסיפו חן רב לאירוע.

יש עיסוק רב בשאלה "מהו מטבח ישראלי?" והאם קיים בכלל מטבח כזה, שהרי הרבה ממנות הדגל שלו בכלל נחשבות חלק מהמטבח המזרח-תיכוני. אני חושבת שכולנו קיבלנו תשובה ניצחת בערב הטעימות כי קיים מטבח ישראלי, והוא מוצלח לא פחות ממטבחים אחרים. שף גפן הדגים לנו בדיוק מהו מטבח ישראלי: מטבח המשלב בין תרבויות, מקורי, צבעוני, נועז ועשוי לעילא.

עקבו אחרי לוח האירועים של Rhode Island-Israel Collaborative כדי להבטיח את מקומכם באירוע הבא!

39 views
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page